Logowanie

Kurs Trenera

Paco Power

Karolina Michalczuk

Licznik Odwiedzin

Dzisiaj:74
Wczoraj:1141
W tygodniu:3754
W miesiącu:25261
Ogólnie:3856183

Kto jest online

4
Online

czwartek, 23, styczeń 2020 05:56

Produkty na Allegro

Nasz kanał filmowy

KS PACO

GH Twierdza Zamość

PACO Warszawa

Taniesuple.org

PACOPOWER

Promowane produkty

PACO POWER Multi-Vitamin

PACO POWER Multi-Vitamin

Karta Dużej Rodziny

Lubelska Karta Seniora





💣💥💣💥💣💥💣💥💣💥💣💥💣💥💣💥💣💥💣💥
L-karnityna jest jednym z częściej stosowanych środków farmakologicznych wspomagających odchudzanie. Uważa się, iż suplement ten pomaga w spalaniu tkanki tłuszczowej nagromadzonej w organizmie.

 DZIAŁANIE L-KARNITYNY 

Karnityna w organizmie odpowiedzialna jest za transport kwasów tłuszczowych do mitochondriów, gdzie przetwarzane są one w energię. Bierze również udział w metabolizmie węglowodanów oraz niektórych rozgałęzionych aminokwasów. W treningu ważne jest to,

że karnityna ułatwia usuwanie z krwi wytworzonych w trakcie nadmiernego wysiłku cząsteczek mleczanu. Jest to ważne, gdyż nadmiar kwasu mlekowego we krwi obserwowany po takim wysiłku powoduje zmęczenie oraz zmniejszenie produkcji energii w postaci ATP.💪

Oprócz tego, karnityna reguluje wpływa na aktywność różnych hormonów takich jak hormony tarczycy czy testosteron. Hormony tarczycy są zaangażowane w spalanie tłuszczów. Przy niedoczynności tarczycy, gdy poziom jej hormonów jest obniżony, tłuszcze zaczynają się kumulować, gdyż zmniejsza się ich spalanie, jednocześnie obniża się poziom karnityny.💪

 KIEDY KARNITYNY JEST ZA MAŁO 
Przyczyn niedoboru karnityny w organizmie może być wiele. Może on być spowodowany zaburzeniami pracy serca, wątroby lub nerek. Występuje także u chorych na cukrzycę, osób niedożywionych. Może też być wynikiem niedoczynności tarczycy czy też chorób mięśni. Na niedobory tego związku narażone są także osoby stosujące wzmożony wysiłek fizyczny, osoby otyłe, kobiety ciężarne, a także, jak wspomniano wcześniej, osoby stosujące dietę wegetariańską.

 CZY L-KARNITYNA WSPOMAGA ODCHUDZANIE
Można by mniemać, że skoro karnityna uczestniczy w spalaniu tłuszczów, to im więcej jej będziemy spożywać, tym więcej tłuszczu spalimy. Jednak nie do końca jest to prawdą. Mimo wielu intensywnie prowadzonych badań, wciąż brak jest przekonywających dowodów naukowych wskazujących na to, że L-karnityna zwiększa utlenianie kwasów tłuszczowych lub też wspomaga utratę nadmiernie nagromadzonej tkanki tłuszczowej. W odniesieniu do tych badań, suplementacja L-karnityną nie wpływała na intensywność przemian lipidów zarówno w stanie spoczynku, jak i podczas wysiłku.

Nie zaobserwowano nasilenia utleniania kwasów tłuszczowych ani zużycia glikogenu mięśniowego. W badaniach wykazano również brak istotnych efektów działania karnityny na funkcje mięśni. Zaobserwowano także, że podawanie L-karnityny jako suplementu w istocie podwyższa jej stężenie we krwi, ale nie zwiększa zawartości w mięśniach. Jedynie przyjmowanie bardzo dużych dawek powoduje nieznaczne (1-2%) zwiększenie stężenia karnityny w tkance mięśniowej.

Z całą pewnością można jednak stwierdzić, że stosowanie L-karnityny zapobiega jej niedoborom i zapewnia wyrównanie niedoborów związanych z nadmiernym jej zużyciem w przemianach biochemicznych, zatem jej doustne przyjmowanie nie jest całkowicie bezzasadne.

😍👉💪👈🏋‍♀🤼‍♀🤸‍♀🏊‍♂🤽‍♀🚣‍♀🚵‍♂

 

Zaloguj się, by móc komentować

Nasz Sklep on-line



 









Partnerzy





Zadanie w zakresie szkolenia sportowego realizowane jest przy pomocy finansowej Miasta Lublin























 















OFERTA WYNAJMU

Gościmy

Odwiedza nas 137 gości oraz 0 użytkowników.

Dawne Kino

Paco Zana 72

Spot PACO

Spot sklepu PACO

Kluby Sportowe PACO